آموزش فروش محصول در اینستاگرام در نگاه اول سخت به نظر میآيد. اما با چند نکته اصول اولیه آن را یاد خواهید گرفت:
- اولین مرحله انتخاب کردن محصولی است که میخواهید بفروشید. پیش از راهاندازی پیج درباره اینکه فروش چه محصولی با توجه به امکانات شما مناسبتر است، حسابی تحقیق کنید.
- یک اکانت بیزینسی در اینستاگرام بسازید.
- محتوای پستهای خود را با ترکیبی از محصولات و مطالب کاربردی تولید کنید.
- تلاش کنید ویوی پستهای خود را افزایش دهید و آنها را به بخش اکسپلور بفرستید.
- به دایرکتها و بازخورد مشتریان خود پاسخ دهید و رضایت آنها را در محتوای خود بازنشر کنید.
چگونه در اینستا فروش خوبی داشته باشیم؟
تقاضای بازار قبل از راهاندازی کسبوکار ضروری است. اما مهمتر از آن مهارت و توانمندی شما در افزایش فروش است. اگر فروش را بلد باشید، میتوانید سختترین مشتریان را به خرید متقاعد کنید.
به طور مثال، نوشتن یک کپشن حرفهای در آموزش فروش محصول در اینستاگرام مؤثر است. کپشن میتواند محتوای شما را بهبود ببخشد و یا آن را خراب کند. اگر یک تصویر خوب را با یک کپشن بد منتشر کنید، ممکن است پست شما در جذب تعامل مخاطب موفق عمل نکند. حتماً در کپشن مخاطب را به انجام دادن کاری دعوت کرده و از آنها بازخورد بخواهید.
چگونه فروش اینستاگرام را بالا ببریم؟
اساس آموزش فروش محصول در اینستاگرام، تعامل مؤثر کاربران در پروفایل شما و انتشار پستهای باکیفیت است. توجه داشته باشید که محصولات بصری جذاب که ارزش آنها به ظاهری شگفتانگیزشان است، محصولاتی مناسب برای فروش در اینستاگرام هستند.
آموزش فروش محصول در اینستاگرام و الگوریتمهایش، باید پیش از بازاریابی و تبلیغ کسب و کارتان اتفاق بیوفتد. با زیر پا گذاشتن قوانین مهم اینستاگرام به راحتی ممکن است حساب خود را از دست بدهید. همچنین نباید فراموش کرد که ساختن یک پروفایل اینستاگرام موفق به زمان و تلاش مستمر نیاز دارد و نمایش چهره انسان باعث افزایش محبوبیت پستهای شما میشود.
راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام
ایدههای زیادی برای آموزش فروش محصول در اینستاگرام وجود دارد. استفاده از تبلیغات، هشتگ زدن، تولید محتوای مستمر و پست گذاشتن اصولی میتواند در افزایش فروش شما تأثیر بگذارد. برخی از نکات مهم در آموزش فروش محصول در اینستاگرام به این صورت است:
اکانت اینستاگرام
اکانت اینستاگرام خود را در ابتدا به حالت بیزینس درآورید چون تعداد افراد بیشتری پیج شما را خواهند دید و بالطبع باعث افزایش فروش محصول در اینستاگرام میشود.
نظرات کاربران و مشتریان
نظرات کاربران را بخشی از استراتژی فروش اینستاگرام خود قرار دهید. مثلاً یک ویدیو یا عکس از یک مشتری راضی با محصول خود منتشر کنید. میتوانید این عکس را همراه با یک نقل قول از مشتری در مورد اینکه چرا آن محصول را دوست دارد، استوری کنید.
بازاریابی محتوایی و استفاده از عکسهای باکیفیت
چند عکس باکیفیت که تار و با نور بد نیستند، از محصول خود پست کنید. این مهمترین بخش یک پست برای فروش بهتر است. چرا که جلب توجه کاربران اینستاگرام به محصول شما سختترین بخش فروش در این شبکه اجتماعی خواهد بود. همچنین محتواهای جذاب بنویسید تا مخاطب را جذب کنید پستهای شما را لایک و دنبال کند.
توضیحات در کپشن
در کپشن یا توضیحات استوری یک متن کوتاه اما کاربردی درباره محصول خود بنویسید و آنها را به وبسایت خود هدایت کنید تا بتوانند خرید خود را انجام دهند.
استفاده از فالوورها و تعامل با مشتری
اگر سعی کنید با مشتریان خود ارتباط برقرار نمایید میتوانید فروش را افزایش دهید. مثلاً انجام تبلیغات فصلی و برگزاری مسابقه بخش مهمی از آموزش فروش محصول در اینستاگرام است.
بازاریابی و تبلیغات
اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای تبلیغات در مورد محصولات جدیدی است که آنها را عرضه خواهید کرد. میتوانید در استوری یا یک پست، از محصول جدید فروشگاه خود پیشنمایش بگذارید تا فالوورها را برای دیدن و خریدن آن ترغیب کنید.